FANDOM

Ottakaa huomioon lukiessanne, että artikkeli on vanha. Siitä johtuen se saattaa sisältää virheellistä, päivittynyttä tietoa.

Th

Propelli on Suomen Wikiassa toimiva yhteisöllinen, ajan hermolla oleva verkkolehti. Tämä näkyy. Ja, koska olemme kerran se "ajan hermolla oleva verkkolehti", emme ole tietenkään voineet unohtaa erästä hyvin merkittävää asiaa, Civilization V -pelin ensimmäisen virallisen lisäosan, Gods and Kingsin julkaisua. Emme tietenkään.

Siispä, olemme päättäneet erään asian: me olemme lehti, joka tulee kertomaan teille kaikki, pienimmätkin yksityiskohdat uuden lisäosan julkaisusta, sekä kertomaan ensimmäisten joukossa tavallisten pelaajien mielipiteitä lisäosasta. Vieläpä suomeksi. Joten, tässä se nyt on: muhkea tietopaketti uudesta lisäosasta, silminne ulottuvilla. Nauttikaa!

Mitä on saatu selville? Muokkaa

Uuden lisäosan myötä pelissä tutuksi tulleet neuvonantajat omaavat nyt uudet, huolitellummat ja edellistä kertaa parempilaatuiset tunnuskuvat, jotka vihdoinkin vaihtuvat pelin aikakausien edetessä! Uusia yksiköitä, rakennuksia ja ihmeitä löytyy pelistä myös, luonnollisesti. Peliin on lisätty vakoilu, johon liittyviä ilmoituksia todennäköisesti ilmestyy pelin ilmoitustilaan(tilassa tiedotetaan mm. ystävyyssopimuksista kansojen välillä). Mielenkiintoiselta näytti vakoilussa erityisesti se, että vakoojat voivat nähdyn tiedon mukaan matkata jokaiseen paikkaan yhtä nopeasti.

Neuvonantajat ovat uusien tunnuksien lisäksi kehittyneet myös muutenkin. Nyt ne neuvovat jopa uuteen vuoroon siirtymisestä!

Sosiaalipolitiikka-ruudussa on myöskin nähtävissä selkeitä muutoksia. Sosiaalipolitiikkojen nimet on vaihdettu, niiden avautumisjärjestysten kera. Tutkimattomien politiikkojen tiedotkaan eivät näy ennen niiden käyttöön avaamista. Merkillepantavaa oli se, että sosiaalipolitiikat Perinteet sekä Vapaus ovat kadonneet politiikkojen listalta!

Uskontojen tullessa mukaan peliin, myös kaupungit voivat luonnollisesti keskittyä uskontoon, samalla tapaa, kuin ruoantuotantoon tai kulttuuriin. Pieni, mutta hauska, muutos on mahdollisuus tyhjentää omat muutokset eri heksaruutujuen käyttöön liittyen!

Yksi meidän, suomalaisten kannalta, mielenkiintoinen asia on se, että lisäosassa peliin tulevan Ruotsin sivilisaation erityisyksikkö on yllätyksellisesti suomalainen hakkapeliitta.

Poimittua Muokkaa

Sid Meier's Civilization V Gods and Kings - Gameplay PC HD10:09

Sid Meier's Civilization V Gods and Kings - Gameplay PC HD

Pelivideo lisäosasta

Tiedot päivittyvät...